بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان

بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند | جزییات واریز معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند | جزییات واریز معوقات همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
| کد مطلب: ۱۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار:الهام کریمی

مهدی عیسی زاده، رئیس فراکسیون بازنشستگان و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس توضیحاتی را درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان ارائه داد.

مهدی عیسی زاده، در نشستی با کانون‌های فرهنگیان سراسر کشور با اشاره به اختصاص بودجه ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۳ از سوی مجلس یازدهم گفت: تخصیص این اعتبار در راستای مطالبه عمومی و قانونی بازنشستگان بود و مجلس نشان داد معیشت و افزایش حقوق بازنشستگان دراولویت اصلی است و از این خط قرمز عبور نخواهد کرد.

عیسی زاده تاکید کرد: یکی از دلایل رد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مربوط به بازنشستگان بود که انشالله با اصلاحاتی که دولت انجام خواهد داد اعتبار ۵۰همت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی در نشست با روسای کانون‌های فرهنگیان بازنشسته سراسر کشور با بیان اینکه طبق فرمول مصوب، باید ۴۰ درصد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از ابتدای سال آینده برای ۲میلیون و ۵۰۰هزار نفر اجرایی شود؛ گفت: ضمنا سازمان تامین اجتماعی هم باید طبق ساز کارخود متناسب‌سازی را برای بازنشستگان در سال بعد اجرا کند. 

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را با شتاب بیشتری انجام می‌شود

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۳ از دقیق‌ترین و واقعی‌ترین بودجه‌هایی است که تا به امروز داده شده و احکام زائد در این لایحه لحاظ نشده و تمامی مفروضات در نظر گرفته شده است.

 "داود منظور" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه صف اول شبکه خبر با بیان اینکه منابع دولت طی امسال رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در ۸ ماه اول امسال نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد درآمد داشته ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: آنچه از درآمد گمرکی ما تحقق یافته، ۷۵ هزار میلیارد تومان از ۱۴۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است و تلاش شده در بودجه سال بعد شرایط بهتر شود.

دکتر منظور با بیان اینکه هدف این بوده که ۹۰۰ پروژه عمرانی به بهره برداری برسد، افزود: تا پایان امسال ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی تخصیص می‌دهیم. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: ارتقای عدالت، شفافیت و اثربخشی بودجه، از برنامه‌های دولت است که در این راستا، مواردی همچون ایجاد نظام یکپارچه مدیریت مالی دولت در راستای مدیریت جریان نقدینگی و پرداخت اعتبارات به ذینفع نهایی؛ الزام دستگاه‌های اجرایی به انجام کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌های خود صرفا از طریق حساب‌های افتتاح شده نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است.

دکترمنظور در خصوص ایرادات مجلس برای بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: دولت همسان سازی حقوق بازنشستگان را با شتاب بیشتری انجام می‌دهد و هنوز برای بخش مصارف ورود نکرده و تدابیر لازم مانند موضوع حذف یک درصد مالیات بر ارزش افزوده را مدنظر قرار داده است. معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این دولت رشد اقتصادی خود را ۸ درصد در نظر گرفته است، گفت: کسری بودجه پنهان نداریم و این بودجه با مفروضات واقعی و ضریب اطمینان بالا تهیه شده است .

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: امسال بودجه دو مرحله ای است که در مرحله اول در مورد هزینه‌ها و از جمله حقوق بازنشستگان تصمیم گرفته ایم و در مورد هیچ حکم هزینه‌ای دیگری ورود نکرده ایم. یارانه نان و یارانه دارو، مربوط به موضوعات بخش دوم است و امسال بنابر تکلیف مجلس شورای اسلامی مدل لایحه بودجه و الگوی آن عوض شده است. 

 

منبع : نبض بازار |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین