هواشناسی | آخرین اخبار هواشناسی

آماده باش استان های جنوبی | هشدار؛ سیل مرگبار در راه است

در ادامه آخخرین اخبار هواشناسی را بخوانید.

آماده باش استان های جنوبی | هشدار؛ سیل مرگبار  در راه است
| کد مطلب: ۳۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: موج بارش‌ها از امروز آغاز می‌شود، این موج عمدتاً استان‌های جنوبی کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آغاز موج دوم بارش ها در استانهای جنوبی کشور، اظهار کرد: موج بارش ها از امروز آغاز می شود، این موج عمدتاً استان‌های جنوبی کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: به استانهای جنوبی آماده باش داده ایم و دستگاه ها، تجهیزات و لجستیک لازم را برای حوادث احتمالی به حالت آماده باش در آورده اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به احتمال جاری شدن سیلاب در استان سیستان و بلوچستان، گفت: با توجه به آنکه میزان بارش در این استان در یک هفته گذشته بسیار بالا بوده، استان‌های همجوار مانند هرمزگان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و کرمان را به سطحی از آماده باش رسانده‌ایم تا در صورت جاری شدن سیلاب احتمالی این استان، به مردم کمک کنند.

وی درباره آخرین وضعیت مهار سیلاب در سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: وضعیت استان به گونه ای است که سدها پر شده و موجب احتمالا آب گرفتگی احتمالی در بارش بعدی می شود.

ظفری همچنین درباره وضعیت سدهای سیستان وبلوچستان گفت: سدهای ما در سیستان وبلوچستان بزرگ نیستند وگنجایش بالایی ندارند، سدهای زیردان، پیشین و خیرآباد سرزیر شده اند و در نتیجه مناطق پایین دستی سدها دچار آبگرفتگی شده اند.

منبع : فارس |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین