قیمت مرغ | قیمت مرغ در بازار امروز

قیمت مرغ کاهش یافت | قیمت مرغ گرم در بازار امروز کیلویی چند؟

قیمت مرغ در تاریخ 12 تیر به شرح جدول زیر اعلام شد.

قیمت مرغ کاهش یافت | قیمت مرغ گرم در بازار امروز کیلویی چند؟
| کد مطلب: ۶۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

قیمت مرغ در تاریخ 12 تیر ۱۴۰۳ نسبت به روز قبل با تغییرات محدودی همراه شد.

قیمت مرغ به شرح زیر است:

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۱۲۹,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۱۴۹,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۱۲۶,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۱۵۲,۵۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۱۵۹,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۱۴۱,۰۰۰

بال کبابی ساده - بدون نوک بال

۹۸,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۸۲,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۹۴,۰۰۰

فیله مرغ

۱۸۸,۰۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۶۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۷۹,۰۰۰

جوجه چینی

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۱۸۲,۰۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

مرغ کنتاکی

دل مرغ پاک کرده

۲۹,۰۰۰

جگر مرغ

۲۲,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۱۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۲۵,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۸۹,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۱۲۵,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته بندی کیسه ای (پوشش کیسه نایلونی)

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۸۲,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی

طبق آمارهای موجود پتانسیل تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه با احتساب سرانه مصرف داخل نیاز کشور بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن نیست که براین اساس ظرفیت صادرات یک میلیون تن مرغ به بازارهای هدف با ایجاد حمایت های لازم وجود دارد.

از اواخر سال گذشته صادرات مرغ پس از سال ها آغاز شد که براین اساس از واردکننده مرغ به صادرکننده تبدیل شدیم که طبق آخرین آمار سازمان دامپزشکی از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ به بازارهای هدف صادر شده است که بنابر سیاست وزارت جهاد مبنی بر افزایش حجم جوجه ریزی و تولید داخل انتظار می زود که این روند استمرار یابد.

حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد با صدور بخشنامه ای به تاریخ ۴ تیرماه، مجوز صادرات گوشت مرغ مازاد بر مصرف استان ها را صادر کرد. براساس این بخشنامه پیرو ابلاغیه وزیر جهاد به منظور استمرار تولید و حمایت از تولید کنندگان، صادرات مقدار اعلام شده گوشت مرغ مازاد بر مصرف استان ها در مجوز فوق الذکر تا اطلاع ثانوی و بدون محدودیت زمانی بلامانع است.

بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت مرغ از روند با ثباتی در خرده فروشی برخوردار است و دیگر همانند سنوات گذشته شاهد نابه سامانی قیمت و واردات مرغ به منظور ایجاد تعدیل قیمت در بازار نیستیم.

براساس این گزارش ایران در تولید چهار محصول گوشت طیور، تخم مرغ، عسل و نوغان جزء ۱۰ کشور نخست دنیاست که پس از صنعت نفت، بخش دام و طیور بزرگترین صنعت در کشور است.

در همین ارتباط علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با افزایش جوجه ریزی ها، صادرات مرغ را در دستور کار قرار داده ایم و حال با توسعه صادرات بدنبال تعدیل قیمت مرغ زنده هستیم تا از ضرر و زیان مرغداران جلوگیری کنیم.گرچه از لحاظ بسته بندی همانند کشورهای برتر صادرکننده نیستیم، اما کیفیت مرغ تولیدی بالاست که با پرداخت مشوق صادراتی امکان رقابت از لحاظ قیمت هم وجود دارد.

ابراهیمی ادامه داد: بنابر آمار طی ۸ ماه گذشته بازار مرغ روند با ثباتی داشته است به طوریکه میانگین قیمت هر کیلو مرغ زنده ۵۶ تا ۵۷ هزار تومان است و اکنون با صادرات مرغ بدنبال آن هستیم تا از ضرر و زیان مرغداران جلوگیری کنیم. براساس جوجه ریزی های صورت گرفته برای امسال صادرات ماهانه ۱۱ تا ۱۵ هزارتن مرغ هدف گذاری شده است.

منبع : گسترش نیوز |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین