رتبه بندی معلمان | معوقات رتبه بندی معلمان

اطلاعیه فوری دولت درباره رتبه بندی معلمان | افزایش حقوق معلمان در تیر ماه تصویب شد؟

در ادامه جزئیات جدید از اجرای رتبه بندی معلمان را بخوانید.

اطلاعیه فوری دولت درباره رتبه بندی معلمان | افزایش حقوق معلمان در تیر ماه تصویب شد؟
| کد مطلب: ۶۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

اطلاعیه مهم اموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان در تاریخ امروز دوشنبه هجدهم تیرماه منتشر شد.

افرادی که حداقل یک سال از تأیید نهایی مرحله اول رسیدگی به پرونده آنان گذشته و کارنامه رتبه بندی آنان دارای وضعیت "عدم احراز رتبه" است، مشمول ارزیابی مجدد مطابق ماده ۵ آئین نامه هستند.

پیرو بخشنامه شماره ۱۷/۷۱۰ مورخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ در اجرای ماده ۵ آئین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان (موضوع ارزیابی مجدد مشمولانی که پس از ارزیابی نخست در وضعیت عدم احراز رتبه (فاقد رتبه) قرارگرفته‌اند) و با لحاظ کردن شرایط زیر در فرآیند بارگذاری مستندات و ارزیابی مجدد جهت تعیین رتبه استحقاقی قرار می‌گیرند.

۱. مطابق مقررات مدت زمان ارزیابی مجدد مشمولان ماده فوق یک سال پس از تأیید نهایی مرحله اول پرونده آنان در هیأت ممیزه می‌باشد.

۲. تمامی مشمولانی که از تاریخ اول خرداد ۱۴۰۳ به بعد حداقل یک‌سال از تأیید نهایی مرحله اول رسیدگی به پرونده آنان گذشته و کارنامه رتبه بندی آنان دارای وضعیت: "عدم احراز رتبه / فاقد رتبه" است، مشمول ارزیابی مجدد مطابق ماده ۵ آئین نامه می‌باشند.

۳. مالک عمل، رتبه مندرج در کارنامه رتبه بندی افراد در صفحه شخصی آنان در سامانه my.medu.irمی‌باشد، لذا در صورتی که فرآیند رسیدگی به پرونده افراد به اتمام رسیده و مورد تأیید نهایی هیأت ممیزه قرار گرفته است ( مطابق بند ۱) مشمول ارزیابی مجدد می‌شوند .

۴. مشمولان ماده مذکور صرفاً افرادی می‌باشند که در وضعیت شاغل باشند.

۵. جهت بارگذاری مدارک و مستندات؛ تاریخ صدور و یا اجرای فعالیت می‌بایست منتهی به تاریخ پایان مهلت یک‌ساله باشد و تاریخ‌های پس از آن مورد پذیرش نمی‌باشد. (به عنوان مثال فردی که در مورخ یکم تیر ماه ۱۴۰۳ مهلت یک ساله تکمیل شده است مدارک تا قبل از این تاریخ معتبر می‌باشد)

۶. زمان شروع بارگذاری مدارک از تاریخ ورود به سامانه به مدت یک ماه می‌باشد. مدت زمان پیش بینی شده قابل تمدید نمی‌باشد.

۷. راهنمای بارگذاری مدارک قابل پذیرش و امتیازات مربوط به هر مدرک در سامانه درج شده است .با عنایت به اینکه پس از مدت زمان ذکر شده امکان بارگذاری مجدد هیچ مدرکی وجود ندارد توصیه می‌شود افراد ضمن مطالعه دقیق راهنمای مورد نظر، شخصاً نسبت به بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

۸. افرادی که قبل از یکم خرداد ۱۴۰۳ مهلت یک ساله آنها به پایان رسیده بود و مشمول ارزیابی مجدد شده‌اند با توجه به نزدیک شدن به پایان مهلت یک ماه می‌بایست حداکثر تا تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۳ نسبت به تکمیل و بارگذاری مدارک اقدام نمایند در غیر این صورت مطابق مقررات مهلت یک ماه آنان به پایان خواهد رسید.

۹. مسئولیت اطلاع رسانی به موقع، دقیق و جامع به مشمولان برعهده مدیران کل استان‌ها می‌باشد، لذا انتظار می‌رود تدابیر و راهکارهای مناسب جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به همه مشمولان در سطح استان، مناطق و مدارس اتخاذ گردد.

واریز معوقات رتبه بندی معلمان 

وی آمار اعتراضات را به نسبت جمعیت معلمان زیاد عنوان کرد و ادامه داد: اعتراضات قابل قبول کمتر از ۲۵ درصد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص شرایط رتبه‌بندی دانشجو معلمان عنوان کرد: دانشجو معلمانی که تحصیل آن‌ها پایان یافته باشد، مدارکشان تکمیل و توسط دانشگاه تایید شده باشد، در صورت بارگذاری مدرک، مشمول رتبه بندی می‌شوند.

فرهادی در خصوص میزان دریافتی دانشجومعلمان گفت: این افراد بدلیل آنکه تازه فارغ التحصیل شده‌اند در واقع آموزشیار معلم (مربی آموزشیار معلم) می‌شوند و شرایط حقوق آن‌ها نسبت به رتبه‌ای که می‌گیرند و با توجه به منطقه خدمت، سختی آب و هوا و متاهل بودن پرداخت می‌شود.

وی در پایان علت اصلاح رتبه‌بندی را به روزآوری آیین‌نامه رتبه بندی مطابق با قانون اعلام کرد و افزود: اصلاحات باید در کارگروه تخصصی بررسی شود و طبق زمان بندی در برنامه هفتم مکلف به اعلام نتیجه آن هستیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، از رتبه بندی یک تا پنج مدارس غیردولتی خبر داد و اعلام کرد که این رتبه‌بندی در تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی اثرگذار است.

احمد محمودزاده  درباره خبری که اخیرا رئیس کمیسون آموزش مجلس مبنی بر احتمال رتبه بندی معلمان مدارس غیردولتی اعلام کرده بود، اظهار کرد:  من این موضوع را نه تایید و نه تکذیب می‌کنم و باید جزئیات آن را از کمیسیون آموزش بپرسید اما طبق آنچه که من به عنوان رئیس سازمان مدارس غیردولتی اطلاع دارم، چنین چیزی در آموزش و پرورش مطرح نیست.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: براساس توافق این کمیسیون و دولت، فوق العاده خاص به همه گروه های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکردند، پرداخت خواهد شد.

حمیدرضا حاج بابایی با اشاره به جزئیات جلسه کمیسیون تلفیق، گفت:براساس توافقی کمیسیون تلفیق و دولت، فوق العاده خاص به همه گروه های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکردند، پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم «همدان و فامنین» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارمندان وزارت ورزش، معلمان، کارمندان وزارت رفاه و همه گروه های شغلی که تاکنون فوق العاده خاص دریافت نکرده اند، مشمول این فوق العاده خاص حقوقی خواهند شد.

وی تاکید کرد:البته به زودی بر روی کم و کیف برقراری فوق العاده خاص و نحوه اجرا برای گروه های شغلی، با دولت به توافقی خواهیم رسید امیدواریم به زودی به یک جمع بندی در این بخش دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه به جای رتبه‌بندی معلمان مدارس غیردولتی بحث صلاحیت حرفه‌ای این معلمان را دنبال می‌کنیم، تاکید کرد: برای ارتقای توانمندی‌های معلمان مدارس غیردولتی بحث صلاحیت حرفه‌ای را این معلمان را دنبال می‌کنیم. بخشی از این صلاحیت حرفه‌ای به ارتقای توانمندی معلمان و دانش افزایی آنها بر می‌گردد. در این راستا ۳۶۰ ساعت دوره طراحی کردیم که تا کنون ۶۰ ساعت آن برگزار شده است.  بخش دیگر این موضوع را نیز در خصوص ارتقای دستمزد، بیمه و حقوق و مزایا معلمان مدارس غیردولتی پیگیری می‌کنیم. به محض تایید این امر در مجلس، آن را عملیاتی می‌کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی مدارس غیردولتی در دستور کار آموزش و پرورش است، درباره جزئیات آن توضیح داد: رتبه بندی مدارس غیردولتی در مجلس و در خلال بازنگری قانون سازمان مدارس غیردولتی مصوب شد. اگر شورای نگهبان نیز تایید کند، آموزش و پرورش مکلف است طی شش ماه آینده، مولفه‌های مربوط به درجه بندی و رتبه‌بندی مدارس را اعلام کند.

محمودزاده درباره مزیت رتبه بندی مدارس غیردولتی تاکید کرد: در صورت رتبه بندی مدارس غیردولتی، شهریه این مدارس بر مبنای آن تعیین شود. اینگونه مردم در جریان رتبه مدرسه خواهند بود و بر مبنای آن فرزندان خود را ثبت نام می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه برای رتبه بندی مدارس غیردودتی چه سطوحی را در نظر گرفته‌اید؟ عنوان کرد: رتبه بین یک تا پنج مد نظر داریم. این رتبه بندی روی شهریه مدارس و ثبت نام دانش آموز اثرگذار است. البته عنصر اصلی تاثیر گذاری بر رتبه مدارس، معلم است و اگر معلمان  باعث شوند مدرسه رتبه خوبی بگیرد حتما مورد تقدیر قرار می‌گیرند

منبع : نبض بازار |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین