سهام عدالت | سود سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت

سهام عدالتی ها گوش بزنگ باشند | زمان قطعی واریز سود سهام عدالت بالاخره اعلام شد

آخرین اخبار مربوط به واریز سود سهام عدالت را اینجا بخوانید.

سهام عدالتی ها گوش بزنگ باشند | زمان قطعی واریز سود سهام عدالت بالاخره اعلام شد
| کد مطلب: ۶۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

درحالی که دولت وعده داده بود که پرداخت سود به سهامداران و تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به سرعت انجام خواهد شد، اما طی سه سال نه تنها وضعیت جاماندگان تعیین تکلیف نشد؛ بلکه واریز سود سهام عدالت هم با تاخیر بسیار و به صورت سه مرحله‌ای انجام شد.

یکی از نکات قابل تامل در این میان وعده‌های بی‌عمل وزارت اقتصاد بود. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در ابتدای سال با اولتیماتوم به شرکت‌هایی که سود را به حساب بورس واریز نکرده‌اند، گفت: در صورت تخلف شرکت‌ها و تعلل در واریز سود به حساب سمات با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

درحالی که شرکت سپرده‌گذاری دلیل تعویق در واریز مرحله سوم سود سهام عدالت را خلف وعده‌ ۸شرکت برای واریز به حساب سازمان بورس اعلام کرد، اما رئیس سازمان بورس با حمایت از شرکت‌ها گفت: در سال ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات مالی به وجود آمده برای شرکت‌ها امکان واریز سود وجود نداشت و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ شرکت‌ها به تعهدات‌شان عمل کنند.

در کش و قوس‌های به وجود آمده، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم در روز یک خرداد با اعلام برنامه‌های اقتصادی دولت در رسانه ملی اعلام کرد که مرحله سوم سود سهام عدالت نهایتا تا پایان خرداد به حساب سهامداران واریز خواهد شد و پرونده این موضوع در دولت سیزدهم بسته خواهد شد.

با وجود اینکه تکلیف دولت چهاردهم روز ۱۵تیر مشخص شد و با پایان خرداد ماه اول تابستان هم از نیمه گذشت خبری از واریز سود مرحله سوم سهام عدالت نیست.

دریافت وام از طریق سهام عدالت

عسکری توکلی اعلام کرد که شرکت سهام عدالت قصد دارد تسهیلات با سود کم به مبلغ ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به سهامداران خود ارائه دهد.

وی با اشاره به توزیع سود سهام عدالت در سال جاری در دو مرحله گفت: این دو مرحله مانند سنوات گذشته در پایان آذر و پایان اسفند سال جاری انجام می‌شود.

توکلی با بیان اینکه طلب مردم نسبت به مابقی مابه‌التفاوت سود اسفند سال گذشته در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت، افزود: این سود طبق قرار با شرکت سپرده‌گذاری باید تا پایان خرداد انجام شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهام عدالت کشور، ابراز کرد: پرداخت نشدن این سود به تأخیر پرداخت دو شرکت برمی‌گردد که با توجه به عدم پرداخت آن در خرداد پیگیری‌های لازم از سوی سهام عدالت در دستور کار است تا در تیرماه انجام شود.

توکلی بیشترین دستاورد سهام عدالت را به دولت سیزدهم مربوط دانست و گفت: در این دولت از میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۵۰۰ تومان سود برای هر فرد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد داشتیم.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات با سود‌های کم‌بهره به سهامداران شرکت سهام عدالت خاطرنشان کرد: این طرح در راستای آزادسازی سهام از سوی مقام معظم رهبری برای ماندگاری مردم در شرکت‌های سهام‌پذیر به دولت و مدیران سهام عدالت تکلیف می‌کند تا شرایطی برای تسهیلات‌دهی به مردم بیندیشند.

رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور با اعلام اینکه طی این منویات جلسات مکرری از سوی کانون و اتحادیه شرکت‌های تعاونی سهام عدالت با مدیران دو بانک عامل انجام شود، افزود: با تصویب این طرح مقرر شد به هر یک از سهامداران در مرحله اول از ۳۰ تا یک صد میلیون تومان تسهیلات ارائه شود.

توکلی ادامه داد: شرایط مردم برای دریافت این تسهیلات سهامدار بودن آن فرد، عدم آزاد بودن سهام فرد و عضویت در شرکت سرمایه‌پذیر است که توافقات اولیه انجام شده است و منتظر پایان انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم تا مرحله عملیاتی آن آغاز شود که در مرحله نخست به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای حمایت از شرکت‌های سهام عدالت حضور یک رئیس‌جمهور بادرایت نیاز است تا این شرکت را باور داشته باشد، در ادامه از اجرای یک طرح جدید و مهم در این شرکت خبر داد و گفت: این طرح با دستور وزیر اقتصاد به بیمه مرکزی ارائه شد که بیمه شدن تمام سهام سهامداران در صورت خسارت از سوی شرکت سرمایه‌گذار طی چهار سال و غرامت ۳۰ میلیون تومانی فرد فوت‌شده و تحت پوشش قرار گرفتن این بیمه شامل این طرح جدید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ میلیون تومان هزینه پزشکی توسط بیمه پرداخت می‌شود که این طرح مورد موافقت بیمه مرکزی قرار گرفته است و به‌زودی در سازمان بورس کشور نیز مصوب می‌شود.

توکلی با یادآوری اینکه هم‌اکنون ۴۹ میلیون ایرانی از سود شرکت‌های سهام عدالت بهره‌مند می‌شوند، عنوان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم از ۱۱ شرکتی که از سبد سهام عدالت خارج شده بودند با تلاش این دولت برگشت هر یک از این شرکت‌ها دستور کار قرار گرفت.

منبع : تجارت نیوز |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    دیدگاه‌ها ۳۳

    • ناشناس ارسالی در

      چقدروعده های دروغ مردم دیگه باور ندارند این وعده ها را نه خبری از سود سهام است ونه خبری از کالابرگ امروز ۱۹تیرماه است چقدردروغ

    • ناشناس ارسالی در

      سلام واقعاچرامردم رامسخره گیراوردی اگرنمیخوای سودسهام عدالت حق مون هستش وایاباتاخیرواریزمیشه ضرروزیانش میدیدمردم مشکل درددارندمردم قشراسیب دیده هستش خواهشنارسیدگی کنید

      • مریم زندیه ارسالی در

        تورو خدا اینقدر دروغ تحویل مردم ندید

    • فاطمه ارسالی در

      همش تیتر می‌زنید امروز سهام عدالت واریز میشه فردا میشه چرا دروغ میگین پس چرا واریز نشده تا حالا

    • ناشناس ارسالی در

      کسی اصلأ انگار معلولان نمی‌بیند ما معلولان بدبخت بیچاره با اندک ماهانه بدون خونه اجاره نشین پول دکتر دارو درمان معلولان سرپرست خانواده همیشه شرمنده خانواده هستیم ما معلولان چیزی ندیدیم سال ۹۹ شصد درصد فروختیم پولش خبری نیست و الان شده امروز فردا امروز فردا آقای خاندوزی قول داده بود قبل عید سهام عدالت جاماندکان فرزندان بهزیستی واریز میشود تنها وعده بیش ندیدیم سود سهام عدالت جاماندکان فرزندان بهزیستی و مردم یک ماهه امروز فردا امروز فردا شده تا کی تمام میشود امروز فردا بنده های خدا کمر شکن گرونی واریز کنید مردم نیازی مندن والله بخدا کفاف نمیده ماهانه اندک معلولان بدون خونه اجاره نشین پول دکتر دارو درمان و هزاران مشکلات زندگی شرمندگی پیش خانواده
      لطفاً لطفاً لطفاً معلولان شدید بدون خونه اجاره نشین اندک ماهانه دریابید مسعولان محترم ممنون سلام علیکم ‌..پیروزی دکتر پزشکیان مرد عمل انشالله ماده ۲۷ معلولان چندین سال است اجرا شده توسط شما نمایندگان مجلس و دولت اجرا نمیکنید چرا ما معلولان نه سیاسی نه اختلاسگر نه وطن فروش نه ضد انقلاب نه دزد ووووو هیچ کدوم نیستیم تنها آفریده خدا معلول هستیم و همیشه در صحنه های مختلف ایران وطنم پاره تنم مثل انتخابات مجلس و رئیس جمهور همیشه رأی دادیم و خواهیم داد خواسته ما معلولان واقعیت معشیت است با اندک ماهانه بدون خونه اجاره نشین پول دکتر دارو درمان معلولان سرپرست خانواده چند معلولیت حتی پول حق پرستاری هم نمیدن معلولان شدید و خیلی شدید حق پرستاری باید واریز شود دو سال است عیدی معلولان قطع کردند هنوزم چشم انتظار موندیم اندک عیدی شاید واریز کردند و آقای خاندوزی قول داده بود قبل عید سهام عدالت جاماندکان فرزندان بهزیستی واریز میشود تنها وعده بیش ندیدیم لطفاً همه مسعولان محترم کمک کنند دست در دست هم دهند بلکه کشورمان ایران نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبری و معشیت گرونی کمر شکن لحظه به لحظه ثانیه به ثانیه قیمت اجناس عوض میشوند حل شود چیزی حز این خواسته ما معلولان و جانبازان و مردم ایران نیست معلولان بدبخت بیچاره هم دریابید اندک ماهانه بدون خونه اجاره نشین شرمنده زنو بچه ها نشیم صدای معلولان بشنوید و دریابید شرمنده زنو بچه ها نشند با اندک ماهانه بدون خونه اجاره نشین دو سال پیش ۶۰ درصد فروختیم پولش خبری نیست الانم شده امروز فردا امروز فردا تاکی هست این وعده امروز فردا خدا میدونه

    • ناشناس ارسالی در

      همش مسخره بازی است دروغ است چرا ملت گذاشتن سر کار امروز و فردا میکنید متاسف برای مسؤل اینکار

    • ناشناس ارسالی در

      خودتونو مسخره کردین

    • ناشناس ارسالی در

      کمتردروغ بگید هی میگیدزمانش رسیده مردم راچی عرض کردید؟!!!

    • م ارسالی در

      اینهمه مقاله نوشتن نمیخواد یبار بگین کی واریز خواهین کرد.من که نخوندم از اول خرداد هی بارگذاری میکنید. بس دیگه شورش رو درآوردین

    • ناشناس ارسالی در

      سلام چرا همش میگن ک اگر واریز نکن فلان میکنیم و هیچ کاری هم نمیکنن
      تو روخدا ما معلولین شدید بینایی حق پرستاری بدین چرا ب ما تعلق نمیگیره
      نه کمک معیشتی داریم نه هیچ
      من یک زن هستم همسرم هم میگ من ندارم ک هر سه چهار ماه برات عینک بگیرم واقعا هم راست میگن زندگی سخته با این همه تورم

    • حسین ارسالی در

      وای به حال شما که مارو آنقدر فقیر کردین

    • محمد ارسالی در

      فقر فقر فقر ما مردم از دست شما خسته ایم

    • مریم ارسالی در

      حالا اگر قرار بشه چیزی رو گرون کنن در اسرع وقت به وعدشون عمل میکنن
      ولی این سود سهام که سهم خود مردمه رو ببین چطوری مردم و مسخره میکنن بخاطر چندرغاز

      • ناشناس ارسالی در

        چرا مردم را سرکار گذاشتن امروز فردا می کنید

    • ناشناس ارسالی در

      چراانقددروغ میگین؟؟؟!!! یعنی مااگ قبض آب برق گازندیم قطعه.قسط بانک ندیم آبرومونومیبرن اونوقت سودی که حقمونه ندن نبایداعتراضی کنیم.بابابخدامردم ندارن... به همین چندرغازراضی هستیم اونم نمیدین.شماهم انقدتیتردروغ نزنین کلافمون کردین

    • سالاری ارسالی در

      اینهم یک دروغ دیگر.سودسهام عدالت هر روز این خبر درفضای مجازی منتشر میشود.ولی کو سود سهام عدالت؟ در لحظات پایانی دولت سیزدهم نه سود سهام عدالت پرداخت میشه ونه احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان.به همین خیال باش.

    • رویا ع ارسالی در

      بابا خودشون و کشتن هیچوقت حسابشون و ملت چک نمیکنن مگه ملت گدای سود دوزاری سهامدارا هستن دروغ دروغ دروغ باعث خجالت واقعا ک

    • ناشناس ارسالی در

      همش وعده های دروغ تحویل مردم میدین الان دوماهه همش میگین امروزمیریزیم فردامیریزیم یدفه بگین نمیخوایم سهام بدیم خیال مردمم راحت بشه دیگه این همه دروغ چرامیگین واقعآجای تآسف داره دیگه نمیدونیم ازدست شماکجابریم چیکارکنم به کی شکایت کنیم فقط بلدین مردم سرکاربزارین

    • ناشناس ارسالی در

      بخدا غیراز دروغ گفتین تا حالا

      • ناشناس ارسالی در

        چرامارامسخره مکین دوست دارین این کار که به ما دورغ میگن ما ملت امام حسین هستیم درست فقیر هستم ولی قلب ما دریا هست صبر وگذشت را از امام حسین یاد گرفتیم وقت دورغ خسته نشدید ازبس دورغ میگن

    • ابوالفضل ارسالی در

      ای کاش دیگه از سهام ننویسین مگه مردمو مسخره کردین خجالت هم خوب چیزیه

    • ناشناس ارسالی در

      برا تبلیغ تیتر دروغ ننویسید ...زمان پرداخت سود سهام معلوم شد و......مگه مردم مسخرتونن

    • اواره ارسالی در

      بابا جان مادرتون اینقدر دروغ نگین همش میگین سود سهام واریز میشه ولی خبری نیست ملت سرکارم کلا

    • ناشناس ارسالی در

      اخ اخ اخ این همه وعده های دروغ اخه تاکی بدون رودرواسی بگین سهام عدالت منتفی شد دیگه کافیه ملت رو سرکار گذاشتین هی امروز فردا یاهی میگید یا تیر یا سرشیر بسه بخدا

    • خدا ارسالی در

      همش میگن میریزیم دروغ دروغ آرده بشه دوریال

    • عاطی ارسالی در

      دروغ پشت دروغ خسته شدیم دیگههههههه

    • ناشناس ارسالی در

      تو خدا زودتر سودها رو بریزید لازم داریم

    • ناشناس ارسالی در

      سود زنده ها نمی دهید فکر سود مرده ها هستید.

    • ناشناس ارسالی در

      سهام عدالت هم شده سوژه برا روزنامه نگاران، اگرسهام عدالت نبود چه دروغی می گفتید. متاسفم بس دروغ گفتید

    • سهرابی ارسالی در

      خدای کسی فهمید با توجه به تیتر اعلام دقیق واریزی سهام عدالت کی واریز میشه؟؟؟؟؟

    • سارا ارسالی در

      چرا سهام واریز نمیکنین اخه؟
      مگه چقده که اینقدر دارین سرمیدونین ؟!
      دیگه شورش دراوردین با اینکه مملکت داریتون...

    • مه لقا مسگرزاده ارسالی در

      من کارمند علوم پزشکی هستم و سهام عدالت من یک ملیون تومانی است ولی هر بار که پرداخت می‌کنند به اندازه سهام پانصد چهل تومانی است ونمیدونم این مسئله را به چه کسی باید بگویم لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم

    • ناشناس ارسالی در

      این ماه آن ماه کردن چه سودی داره برای مردم شرکت‌ها برخودد می‌شود برای مروم نان اب میشوه جه سودی داره برای سهامدارن

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین