مستمری مددجویان | واریز مستمری مددجویان

سورپرایز دولت برای مددجویان | واریز مستمری مددجویان + مبلغ تشویقی برای تیر ماه

جزئیات جدید از واریز و افزایش مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد.

سورپرایز دولت برای مددجویان | واریز مستمری مددجویان + مبلغ تشویقی برای تیر ماه
| کد مطلب: ۶۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

از فروردین ماه مددجویان ۲۵ هر ماه همزمان با یارانه نقدی مستمری خود را دریافت می کنند.

طبق ماه‌های گذشته که بیست و پنجم ماه حساب مددجویان بهزیستی پر پول می‌شد واریز مستمری مددجویان بهزیستی در تیر ۱۴۰۳ در همین تاریخ انجام خواهد شد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد، در راستای اجرای بند «۲» تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی مستیقماً به حساب ذینفع نهائی (حسب مورد سرپرست خانوار) مبالغ مستمری براساس شناسه ملی اعلامی از سوی سازمان بهزیستی کل کشور به حساب مددجویان این سازمان واریز و از ساعت ۲۴ روز دو شنبه ۲۱تیر ماه قابل برداشت است.

خاطر نشان میدارد حسب اجرای بند مذکور، مستمری مددجویان کمیته امداد به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز و از طریق آن سازمان به حساب مددجویان تحت پوشش واریز خواهد شد.

این عدد برای خانوار یک نفره ۹۹۳۷۲۰، خانوار دو نفره ۱۴۱۹۶۰۰، خانوار سه نفره ۱۹۸۷۴۴۰، خانوار چهار نفره ۲۵۵۵۲۸۰و خانوار‌های ۵ نفر و بیشتر ۳۱۲۳۱۲۰ تومان است، لازم به ذکر است تا پیش از شروع سال جاری و در سنوات گذشته مستمری مددجویان از طریق سازمان بهزیستی واریز می‌شد، ولی بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مبنی بر واریز به حساب ذینفع نهایی از فروردین ماه واریز مستمری به حساب مددجویان عزیز از طریق سازمان هدفمندی صورت گرفته است.

در جدول زمانبندی پرداخت مستمری‌ها تاریخ بیستم هر ماه برای واریز مستمری بهزیستی مشخص شده است. اما در ماه‌های گذشته مددجویان بهزیستی مستمری خود را در این روز دریافت نکردند.

از فروردین سال ۱۴۰۳ مددجویان در تاریخ ۲۵ هر ماه همزمان با یارانه نقدی مستمری خود را دریافت کرده اند.

جزئیات جدید از افزایش مستمری مددجویان

وی ادامه داد: کاری که مجلس انجام داد این است که در لایحه بودجه ۱۴۰۳، ۱۰ درصد به مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی اضافه کرد. این رقم در لایحه ۲۰ درصد بود که اکنون با مصوبه مجلس به ۳۰ درصد رسیده است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جدول ۴۲ همت برای کمیته امداد، ۳ همت برای بهزیستی و ۱۴۳ همت یارانه نان و ۷۴ همت برای یارانه دارو و شیرخشک در نظر گرفته شده است.

زارع اضافه کرد: در این جدول برخی موارد هزینه سرمایه گذاری در شرکت ملی نفت و پخش و پالایش و گاز مصوب شد و مبالغی که دولت برای واردات بنزین نیاز داشت هم درکمیسیون تلفیق و صحن علنی تصویب شد.

عبدالعلی رحیمی مظفری در مخالفت با این بخش از لایحه بودجه بیان داشت: با این رقم‌هایی که در این جدول دیده شده گازرسانی تعطیل خواهد شد وقتی نتوانیم در زیر ساخت‌های نفت سرمایه گذاری کنیم تولیدی نداریم.

وی افزود: دلیل مخالفت من با این جدول این است که توسعه نفت تعطیل می‌شود.

حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون تلفیق بودجه در مورد جدول ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: به دلیل اینکه توازن به هم نخورد تغییراتی در این جدول ایجاد نکردیم با همین کیفیت کار را به دولت سپردیم که دولت خود بتواند هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند.

داوود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد این جدول گفت: در این موضوع سعی کردیم با توجه به مقدوراتی که در وصول منابع داریم به گونه‌ای تنظیم شود که همه اهداف هدفمندی محقق شود.

وی با بیان اینکه این جدول نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، گفت: ما پیش بینی کردیم که اعتبارات مربوط به کالا برگ که از محل سایر درآمدهای داخلی وزارت نفت تامین شود و عمدتا محصولات جانبی است، این عنوان در کمیسیون به "صرفه جویی انرژی" تغییر کرده است چراکه صرفه جویی انرژی تبدیل به درآمد نمی‌شود و قابل انداره گیری نیست که ما بتوانیم منابع را ماهیانه وصول کنیم و این عنوان قابل اجرا نیست از این رو پیشنهاد می‌شود عنوان دولت لحاظ شود.

وی افزود: برای کالابرگ ردیف جداگانه پیشنهاد کردیم و برای این موضوع دو ردیف آورده شده که باید پرداخت نقدی معیشتی و کالا برگ را از هم تفکیک کنیم و با این ملاحظه با این جدول موافق هستیم.

منبع : نبض بازار |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین