حقوق بازنشستگان | افزایش معوقات حقوق بازنشستگان

بالاخره نوبت واریز مابقی علی الحساب حقوق بازنشستگان رسید | شارژ دوباره حساب بازنشستگان از شنبه 13 مرداد

در ادامه آخرین اخبار مربوط به حقوق بازنشستگان را با ما دنبال کنید.

بالاخره نوبت واریز مابقی علی الحساب حقوق بازنشستگان رسید | شارژ دوباره حساب بازنشستگان از شنبه 13 مرداد
| کد مطلب: ۷۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

حقوق نیروهای مسلح که متولی آن وزارت دفاع و سازمان 2 برابر شده و در عین حال متناسب سازی حقوق بازنشستگان هم به زودی اجرا می‌شود.

تولید نظامی در این دوره ۲/۵ برابر و صادرات تولیدات و محصولات نظامی رشد سه برابری داشته است. همکاری با شرکت‌های بخش خصوصی ۴/۶ برابر شده است.

قطع عائله مندی یا حقوق بازنشستگان عائله تحت تکفل که شرایط کفالت را ازدست داده باشند.

برقراری حقوق مستمری برای عائله تحت تکفل واجد شرایط قانونی

ایجاد کفالت فرزندان ذکور سرباز جهت پرداخت عائله مندی یا حقوق مستمری

قطع کفالت و حقوق مستمری فرزندان ذکور سرباز بعد از اتمام خدمت سربازی

پرداخت غیرحضوری غرامت بیمه عمر در وجه ذی نفعان

قطع حق اولاد و خروج از کفالت فرزندان ذکور بالای ۲۵ سال سن

قطع حق اولاد و خروج از کفالت فرزندان اناث به دلیل ازدواج و اشتغال

قطع حق عائله مندی و خروج از کفالت همسر به دلیل طلاق

افتتاح حساب بانکی برای مشترکین ورودی جدید

به روز رسانی اطلاعات مشترکین جهت صدور یا حذف دفترچه بیمه درمانی

به روز رسانی اطلاعات شناسنامه‌ ای مشترکین

وام جهیزیه ازدواج فرزندان و وام توانمندسازی

آنچه بهادری جهرمی از آن سخن گفت، مربوط به واریز «مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب کمک معیشت و متناسب‌سازی بازنشستگان» است که بر اساس اعلام دولتی ها به همه بازنشستگان  پرداخت شده و فقط برای سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۲.۶ هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشته و آماری از صندوق بازنشستگی کشوری و مجموع پرداختی این صندوق به بازنشستگان کشوری در دست نیست. این موضوع را میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، درباره پرداخت علی‌الحساب برای ماه‌های فروردین تا خرداد ماه بازنشستگان مطرح کرده بود.واریز ۳ میلیون تومان علی الحساب همسان سازی حقوق بازنشستگان دور دوم شنبه 13 مرداد به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

قانون جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان 

در جریان روند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در روزهای اخیر پس از مصوبه دولت سیزدهم، مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب کمک معیشت و متناسب‌سازی به همه بازنشستگان پرداخت شده که مجموعاً بیش از ۱۲.۶ هزار میلیارد تومان برای سازمان تأمین‌اجتماعی هزینه داشته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آخرین اقدام دولت رئیسی در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب را متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد و گفت: در این بازه زمانی سن صندوق از 41 سال به 39 سال کاهش یافت.

میر هاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشستی با عنوان جمعینو سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی رهبر انقلاب را منشور عملیاتی سازمان تأمین‌اجتماعی در دولت سیزدهم دانست و راهکار ارتقا رفاه و تحقق عدالت در جامعه را هماهنگی تمام دستگاهها در اجرای سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام کرد.

معاون اول رئیس جمهور آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد.

این سخنان در حالی بیان شد که آخرین اقدام دولت سیزدهم در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه رفاه و تأمین‌اجتماعی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و توسعه پوشش بیمه‌ای بوده ، در دوران دولت سیزدهم  ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شدند که با اضافه شدن این تعداد، حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان درآمد بیمه‌ای جدید به منابع سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه و سن صندوق حدود ۲ سال جوان‌تر شد و از حدود ۴۱ سال به حدود ۳۹ سال رسیده ، که به گفته کارشناسان این سیاست ها امید را به سازمان تزریق کرده است .

موضوع ناترازی در صندوق‌های بازنشستگی از سال ۷۲ مطرح بوده و هشدارهای جدی درخصوص ناترازی در صندوق‌های بازنشستگی و بزگترین صندوق این حوزه، یعنی سازمان تأمین‌اجتماعی صادر شده که در نهایت  سال 1383 قانون نظام جامع رفاه و تأمین‌اجتماعی به عنوان راهکاری برای مقابله با این مشکل، تصویب شد.  دولت سیزدهم در روزهای آخر خود اعلام کرد که توانسته ۱۰۶ هزار میلیارد بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی که از دوره‌های قبل بر جای مانده بوده و سالانه حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه به سازمان تحمیل می‌کرده را تسویه نماید که اگر این رویه ادامه پیدا می‌کرد، بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی تا امروز چند برابر شده بود و اثر تورمی آن اقتصاد کلان کشور را شدیداً تحت تأثیر قرار می‌داد. از این جهت کنترل ناترازی منابع و مصارف در سازمان تأمین‌اجتماعی، در واقع کمک به کنترل تورم کشور بوده است.

در طول عمر کوتاه دولت سیزدهم مبلغ تسهیلات ضروری بازنشستگان از ۷ میلیون تومان در ابتدای این دوره مدیریتی به ۳۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ رسید و در سال گذشته ۲۵۰ هزار فقره از این تسهیلات به این عزیزان پرداخت شد. همچنین تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان تا ۸۰ درصد افزایش یافت و سهم سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت حق بیمه نیز به ۵۰ درصد از کل مبلغ رسید و در حال حاضر سازمان تأمین‌اجتماعی سالانه بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ایفای سهم خود از بیمه تکمیلی بازنشستگان می‌پردازد.

همچنین در جریان روند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در روزهای اخیر پس از مصوبه دولت سیزدهم، مبلغ ۳ میلیون تومان علی‌الحساب کمک معیشت و متناسب‌سازی به همه بازنشستگان پرداخت شده که مجموعاً بیش از ۱۲.۶ هزار میلیارد تومان برای سازمان تأمین‌اجتماعی هزینه داشته است.

سرپرست ریاست جمهوری، آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد.

محمد مخبر، آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد که بر اساس این ابلاغیه، صندوق‌های بازنشستگی مکلفند از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در حدود اعتبارات مصوب مربوط، حقوق بازنشستگی مشمولان صندوق خود را با رعایت این آیین‌نامه و سایر قوانین و مقررات مربوط، متناسب‌سازی کنند.

منابع حاصل از بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، فقط بابت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد و اعتبار متناظر آن در قوانین بودجه سنوات آتی، هزینه خواهد شد.

همه بیمه‌شدگانی که مطابق با قوانین و مقررات صندوق بازنشستگی ذیربط تا پایان سال ۱۴۰۲ مشمول دریافت حقوق بازنشستگی شده‌اند، در سال ۱۴۰۳ مشمول متناسب‌سازی موضوع این آیین‌نامه هستند

بازنشستگان کشوری می‌گویند: امیدواریم ۴۰ درصد از متناسب‌سازی نود درصدی که قرار است امسال اجرایی شود، با دریافت اشل‌ها و رتبه‌های حقوقی شاغلان به درستی انجام شود.اما برای بازنشستگان کارگری، همه چیز به نتیجه نشست هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان با مدیرعامل و کارشناسان تامین اجتماعی بستگی دارد؛ در این نشست، ردیف‌های حقوقی بازنشستگان مشخص خواهد شد.

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

سرپرست ریاست جمهوری، آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد.

محمد مخبر، آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرد که بر اساس این ابلاغیه، صندوق‌های بازنشستگی مکلفند از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در حدود اعتبارات مصوب مربوط، حقوق بازنشستگی مشمولان صندوق خود را با رعایت این آیین‌نامه و سایر قوانین و مقررات مربوط، متناسب‌سازی کنند.

منابع حاصل از بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، فقط بابت اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد و اعتبار متناظر آن در قوانین بودجه سنوات آتی، هزینه خواهد شد.

تمامی بازنشستگان در صورت نیاز‌ می‌توانند برای دریافت این وام نام‌نویسی کنند. تسهیلات ضروری صندوق بازنشستگی کشوری به تمامی بازنشستگان اختصاص یافته و شرایط سختی برای دریافت آن وجود ندارد. با این حال، به دلیل ازدحام درخواست‌ها برای استفاده از این وام، این درخواست‌ها از طرف صندوق رتبه‌بندی شده و تسهیلات در چند مرحله پرداخت‌ می‌شود.

شرایط این وام که توسط صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شده است را در زیر لیست کرده‌ایم:

مبلغ وام ضروری بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ معادل ۳۰ میلیون تومان است که فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی دریافت‌ می‌کند، واریز خواهد شد.

هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های گذشته، تاثیری در اولویت‌بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.

متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته،‌ نمی‌توانند برای این وام ثبت نام کنند.

متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده است، مجاز به ثبت نام نیستند.

وراث پسر که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف‌ می‌شوند، مجاز به ثبت نام نیستند.

فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر با رضایت سایر وراث‌ می‌تواند از وام استفاده کند. سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.

وارد کردن شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه برای ثبت نام وام الزامی است.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و… مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار می‌گیرد. سپس بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین شده و اسامی آن‌ها در سامانه اعلام‌ می‌شود./لندو

منبع : فردانیوز |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین