رتبه بندی معلمان | اجرای رتبه بندی معلمان

اجرای رتبه بندی معلمان با آپشن طلایی از این تاریخ | واریزی جدید دولت به حساب معلمان در 27 مرداد

در ادامه جزئیات جدید از اجرای رتبه بندی معلمان را بخوانید.

اجرای رتبه بندی معلمان با آپشن طلایی از این تاریخ | واریزی جدید دولت به حساب معلمان در 27 مرداد
| کد مطلب: ۷۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

افزایش حقوق جامعه فرهنگیان کشور ، یکی از آثار اجرای رتبه‌بندی معلمان بود.

وزیر آموزش و پرورش گفته بود: حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی، ۲۶ درصد رشد پیدا کرده که البته حق معلمان بیش از این است.

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره میانگین حقوق معلمان اظهار کرد: میانگین حقوق معلمان از افراد تازه استخدام شده تا فردی که رتبه استاد معلمی را دارد و ۳۰ سال یا بیشتر خدمت کرده است، ۱۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است، این میزان بدون اضافه تدریس و برای ۲۴ ساعت تدریس موظف در هفته است.

وی افزود: برخی معلمان تا ۳۵ سال خدمت می‌کنند و آموزش و پرورش تمام محدودیت‌ها برای ادامه خدمت معلمان را برداشته است، ادارات آموزش و پرورش استان‌ها موظفند با استمرار خدمت معلمان موافقت کنند مگر آنکه به نیروی انسانی نیاز نداشته باشند.

فرهادی درباره بودجه وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: بودجه این وزارتخانه امسال ۱۱۰ درصد تخصیص پیدا می‌کند و اگر بتوانیم مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیم در سال آینده مشکل نخواهیم داشت. اکثر بدهی‌های پرسنلی پرداخت شده است، بدهی اصلی ما مربوط به پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۲ است که پرداخت آن به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تلاش می‌کنیم پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ را در شهریور پرداخت کنیم.

مشمولان طرح رتبه بندی معلمان چه کسانی هستند؟   

مشمولان این آیین‌نامه عبارتند از مشمولین طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان و نیروهای توان‌بخشی مدارس استثنایی که در حال حاضر صرفاً در واحدهای آموزشی و تربیتی اشتغال به خدمت تمام‌وقت دارند.

شرایط شرکت در آزمون رتبه بندی معلمان

آزمون آن شامل دو مرحله است که ۵۰ درصد محتوا مربوط به آزمون اول و ۵۰ درصد محتوا نیز مربوط به آزمون دوم می باشد.

شاغلین ادارات آموزش و پرورش مشمول نظام رتبه بندی معلمان نیستند.

معلمانی که در فاصله بین دو رتبه بنا به دلایلی مثل مرخصی استعلاجی ، زایمان ، غیبت موجه و … فرم ارزشیابی ندارند ، باید مدارک حداقل ۲ دوره ارزشیابی که یکی از آنان منتهی به تاریخ اخذ رتبه جدید است ، ارائه دهند.

شاغلین واحد های آموزشی در صورتی که در آزمون قبلی نمره حد نصاب لازم را کسب کرده اند ولی موفق به تکمیل فرم و اخذ تاییدیه مدیر مدرسه نشده اند ، نیازی نیست که دوباره در آزمون شرکت کنند و فقط باید برای دریافت تاییدیه خود به مدیر مدرسه مراجعه نمایند.

معلمان مشمول نظام رتبه بندی که دارای مشکلات بینایی هستند، باید با مراجعه به اداره کارگزینی محل خدمت ، مطابق دستورالعمل های ارسالی نسبت به دریافت حکم خود اقدام نمایند.

نمره قبولی در آزمون رتبه بندی معلمان

همانطور که قبلا نیز ذکر شد، آزمون  آن در دو مرحله برگزار می گردد و نمره نهایی از مجموع نمرات اکتسابی مرحله اول و دوم تعیین می شود. مثلا اگر معلمی در آزمون مرحله اول نمره ۴۵ و در آزمون مرحله دوم نمره ۳۰ را به دست آورد ، مجموع نمره او ۷۵ می شود.

رتبه ۱ کسب حداقل نمره ۵۰ در آزمون

رتبه ۲ کسب حداقل نمره ۵۵ در آزمون

رتبه ۳ کسب حداقل نمره ۶۵ در آزمون

رتبه ۴ کسب حداقل نمره ۷۰ در آزمون

رتبه ۵ کسب حداقل نمره ۸۰ در آزمون

سوابق کاری و ساعات ضمن خدمت لازم برای طرح رتبه بندی معلمان

افراد مشمول نظام رتبه بندی ، برای شرکت در این طرح باید با توجه به رتبه ای که قصد ارتقا دارند ، از سابقه کاری لازم برخوردار باشند. همچنین گذراندن دوره های ضمن خدمت فرهنگیان نیز برای رتبه بندی کردن معلمان لحاظ می شود.

جزئیات نهایی از رتبه بندی معلمان 1403

منادی گفت: طبق مصوبه دیوان محاسبات، رتبه‌بندی شامل کانون پرورشی فکری کودکان، مدارس استثنایی، پژوهش‌سراها و ۱۵۰۰ نفر از کارکنان سازمان نوسازی مدارس نمی‌شد که با دفاعیات ما، آنها هم مشمول می‌شوند. علاوه بر آن بیش از ۷۰ هزار معلم مهرآفرین نیز رتبه‌بندی می‌شوند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درعین حال گفت: در این بین حدود ۲ هزار کارمند مشغول در ادارات آموزش و پرورش داریم که مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند در صورتی که آنها معلم شده و به خدمت‌شان در مدارس ادامه دهند، شامل رتبه‌بندی هم خواهند شد برای آنها هم راهکار داریم تا مشکل حل شود.

وی رتبه‌بندی را یک کار بسیار ارزشمندی خواند و گفت: بعد از ۱۰۰ سال از تاسیس مدارس جدید تحولی در عرصه مدارس رخ نداده بود که رتبه‌بندی یک تحول واقعی بود. با رتبه‌بندی عنصر رقابت وارد آموزش و پرورش شد و علاوه بر آن شأن و منزلت معلمان حفظ شد و کیفیت آموزش هم ارتقاء پیدا می‌کند.

منادی در واکنش به انتقادات برخی از نمایندگان مبنی بر اجرا نشدن درست رتبه‌بندی تصریح کرد: ما می‌خواستیم که با رتبه‌بندی، معلمان ۸۰ درصد حقوق اعضای هیات علمی را بگیرند که قانون اجازه نداد اما با رتبه‌بندی جدید حقوق معلمان از سه تا هفت میلیون تومان افزایش پیدا کرد به طوری که قریب به ۳۰ درصد حقوق هر معلم را رتبه‌بندی تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این‌ رتبه‌بندی را برای معلمان سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای کشور در نظر گرفتیم تا آنها نیز مشغول رتبه‌بندی شوند.

منبع : نبض بازار |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین