کارت سوخت | دریافت کارت سوخت آنلاین

سیر تا پیاز دریافت کارت سوخت اضطراری | متقاضیان کارت سوخت از این فرصت طلایی جا نمانند

در ادامه جزئیات جدید از دریافت کارت سوخت را بخوانید.

سیر تا پیاز دریافت کارت سوخت اضطراری | متقاضیان کارت سوخت از این فرصت طلایی جا نمانند
| کد مطلب: ۷۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد اعلام کرد که استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها تنها در شرایط اضطراری امکان‌پذیر است.

سیدباقر نورالدینی اظهار داشت: طبق آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱۴ سال ۱۴۰۲، قانونی به تصویب رسیده که بر اساس آن، استفاده از کارت سوخت شخصی برای سوخت‌گیری الزامی است. به طوری که ۹۵ درصد از برداشت و سوخت‌گیری باید با کارت شخصی انجام شود و تنها ۵ درصد از سوخت‌گیری‌ها به کارت‌های اضطراری اختصاص دارد. این کارت‌ها برای افرادی است که درخواست المثنی کرده‌اند، کارت خود را فراموش کرده‌اند یا سهمیه سوخت آزادشان به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه ما در همه جایگاه‌ها کارت آزاد داریم و جایگاه داران ملزمند به کسانی که درخواست المثنی داده اند سوخت بدهند افزود: کسانی که درخواست المثنی داشته اند با ارائه درخواست المثنی خود به پرسنل می‌توانند از کارت جایگاه استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد ادامه داد: اگر سهمیه یارانه‌ای و آزاد کارت شخص نیز تمام شده با ارائه کارت به جایگاه دار و اثبات اتمام سهمیه، پرسنل جایگاه موظف به همراهی و ارائه سوخت هستند و اگر جایگاه دار همراهی نکرد با بازرسی‌ها تماس گرفته شود تا مشکل را حل کنیم.

نورا الدینی افزود: در گذشته جایگاه دار ازابتدای صبح شروع به دادن سوخت آزاد به مردم می‌کرد ولی اکنون این کارت‌ها صرفا برای متقاضیان واقعی گذاشته شده است و با این تمهیدات همه جایگاه‌ها تا پایان شب سوخت آزاد دارند.

وی گفت: این موضوع یک الزام قانونی به منظور بهبود نظام توزیع و کاهش قاچاق سوخت است که وزارت نفت مکلف شده ۹۵ درصد مردم از کارت‌های شخصی استفاده کنند.

جزئیات جدید از ابطال کارت سوخت

علاوه بر این خبری مبنی بر عدم تخصیص سهمیه سوخت به ۲۳ هزار تاکسی فاقد ب یمه شخص ثالث منتشر شده است سید کاظم عزیزی در توضیح این موضوع با اشاره به ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، اظهار کرد: در اجرای تکلیف محوله به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مطابق این ماده قانونی، صدور کارت سوخت و تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمه ممنوع است و در این راستا پس از اجرای موفق این طرح در بخش ناوگان گازوئیل سوز، گام اول اجرای طرح در بخش ناوگان بنزین سوز با تاکسی‌ها آغاز شد که ۲۸ هزار تاکسی درون و برون شهری فاقد بیمه شناسایی و پس از اطلاع رسانی صورت گرفته به این گروه از ناوگان، دارندگان بیش از ۵۰۰۰ تاکسی تاکنون اقدام به دریافت بیمه نامه کردند و مابقی تاکسی‌ها پس از اعمال این ماده قانونی، مشمول عدم برخورداری از سهمیه سوخت شدند.

این مقام مسؤول بر الزامی بودن دریافت بیمه نامه شخص ثالث برای همه خودروها و موتورسیکلت‌ها مطابق قانون بیمه اجباری و شرط دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث جهت برخورداری از کارت سوخت و نیز سهمیه سوخت مطابق ماده ۴۸ این قانون، افزود: مقرر شده است تا گام دوم طرح در بخش ناوگان بنزین سوز برای وانت بارها اجرایی شود که با توجه به احصاء صورت گرفته، بیش از ۱۰ درصد این خودروها فاقد بیمه هستند که در صورت عدم اخذ بیمه نامه طی روزهای آتی، مورد اعمال ماده قانونی مذکور قرار خواهند گرفت.

این طور که به نظر می‌رسد وانت بارها در نوبت بعدی قرار دارند و به ترتیب سایر خودروها شناسایی و در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث سهمیه سوخت این خودروها قطع می‌شود اما نکته‌ای که به درستی مشخص نیست که آیا پس از دریافت بیمه نامه شخص ثالث این خودروها مجدداً می‌توانند از سهمیه سوخت برخوردار شوند یا خیر!

منبع : گسترش نیوز |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین