گواهینامه

سیر تا پیاز شرایط و ضوابط جدید صدور گواهینامه رانندگی | جزئیات تمدید اعتبار گواهینامه بدون معطلی و آنلاین

آخرین اخبار مربوط به دریافت گواهینامه را در ادامه دنبال کنید.

سیر تا پیاز شرایط و ضوابط جدید صدور گواهینامه رانندگی | جزئیات تمدید اعتبار گواهینامه بدون معطلی و آنلاین
| کد مطلب: ۷۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

آموزشگاه های رانندگی اخیرا اقدام به افزایش ۵۰ درصدی شهریه آموزش کرده اند ، که متقاضیان گواهینامه رانندگی باید به جای مبلغ چهار میلیون تومانباید شش میلیون و بیست و پنج هزار تومان پرداخت کنند.

نیاز اولیه  برای رانندگی، داشتن گواهینامه رانندگی و مهارت لازم برای این کار است. گواهینامه رانندگی نشانی برای مهارت داشتن در این امر است. برای این منظور آموزشگاه هایی برای تعلیم دادن به افرادی که به هر علت نیاز به تعلیم رانندگی دارند در سطح شهر هستند که در قبال دریافت پول به افراد آموزش رانندگی می دهند.بر اساس گزارش های واصله هزینه آموزشگاه های رانندگی ۵۰ درصد افزایش یافته و متقاضیان گواهینامه پایه ۳ باید برای گرفتن گواهینامه به جای مبلغ چهار میلیون، شش میلیون تومان پرداخت کنند.

هزینه کلاس های رانندگی برای مرحله اولیه ساعتی بین ۷۵ تا ۷۸ هزار تومان است. مرحله تئوری یا همان مرحله اولیه ۸ جلسه است که هرجلسه یک ساعت و ۳۰ دقیقه به طول می انجامد، و مجموعا ۱۲ ساعت باید هنر جو آموزش تئوری را ببیند.

بعد از مرحله تئوری نوبت به آموزش عملی می شود. برای هرجلسه آموزش عملی که با خودرو مخصوص آموزشگاه انجام می شود باید مبلغ چهارصدو پنجاه هزار تومان نیز هزینه شود.در این مرحله هنر جو باید برای  دوازده جلسه عملی هزینه کند تا آموزش به طور کامل انجام شود. هرجلسه آموزش عملی یک ساعت و چهل دقیقه به طول می انجامد، که مجموعا باید ۲۰ تا ۲۲ ساعت آموزش عملی را طی کند.

بعد از گذراندن این مراحل اگر مربی آموزشی در امتحانی که در پایان جلسه دوازدهم از متقاضی گواهینامه می گیرد از کیفیت و نوع رانندگی متقاضی ، راضی نباشد و عملیات ها طبق استانداردهای رانندگی پیاده نشود مربی می تواند بنا بر صلاحدید خود هرچند جلسه که لازم و ضروری است دوباره به فرد متقاضی آموزش دهد که برای این آموزش اضافه باید دوباره واریز وجه انجام شود.

اگر در پایان جلسات ، خود شخص هنر جو احساس ناکافی بودن آموزش رانندگی را کند می تواند باز به تعداد نیاز خود این جلسات را تمدید کند.باز هم در این صورت باید هزینه هر جلسه به طور جداگانه پرداخت شود.

اگر از کسانی هستید که برای بار اول اقدام به گرفتن گواهینامه می کنید باید این نکته را در نظر داشته باشید به غیر از هزینه ای که برای کلاس های تئوری و عملی در آموزشگاه پرداخت می کنید ، باید مبلغ ۴۰۰ هزار  تومان به آن اضافه کنید.

این مبلغ اضافه برای صدور کارتکس، امتحان آئین نامه و امتحان شهری می باشد.۳۵۹ هزار تومان کارتکس، ۶۰ هزار تومان امتحان شهری و باقی آن امتحان آئین نامه شهری است.

گفتنی است جمع کل ۸ جلسه آموزش تئوری ۶۲۵ هزار تومان، ۱۲ جلسه عملی ۵میلیون چهارصد هزار تومان و ۴۰۰ هزار تومان برای امتحانات و صدور کارتکس می شود،  شش میلیون چهارصد و بیست و پنج هزار تومان. 

لازم به ذکر است این هزینه ها طبق آیین نامه ای است که راهنمایی و رانندگی آن را سالیانه تصویب می کند و در اختیار آموزشگاه های سرتاسر کشور می گذارد.

منبع : نبض بازار |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین