هواشناسی | آخرین اخبار هواشناسی

هشدار هواشناسی؛برگشت گرمای هوا از امروز | افزایش دمای هوای در این استان ها

آخرین اخبار هواشناسی را با ما دنبال کنید.

هشدار هواشناسی؛برگشت گرمای هوا از امروز | افزایش دمای هوای در این استان ها
| کد مطلب: ۸۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شایلین بهبودی:

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار قرمز برای برخی استان‌ها از افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل خبر داد.

مطابق پیش‌بینی ملی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با گذر موج تراز میانی از شمال غرب کشور به‌تدریج در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از استان‌های واقع در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین و البرز افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. برای مناطقی از جنوب غرب و غرب نیز ابرناکی و وزش باد انتظار می‌رود.

فردا چهارشنبه در شمال غرب و برخی مناطق شمال خوزستان و لرستان رگبار پراکنده و وزش باد روی می‌دهد و در غرب ایران و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

پنجشنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج است.

روزهای جمعه و شنبه گستره بارش‌ها در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز است. طی این روز در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا افزایش نسبی دما و وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل روی‌ می‌دهد. این در حالی است که روز پنجشنبه و جمعه کاهش نسبی دما در این مناطق پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۱

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد جنوب شرقی در محدوده ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۸ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۱.۸ متر در مناطق دور از ساحل

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۱: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی ،اختلال در تردد و فعالیت های دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و سبک و نیمه سنگین، احتمال خسارت به کشتی ها و شناورهای تجاری و ماهیگیری و خسارت به تأسیسات ساحلی، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی و تردد شناورهای سبک، محدودیت در تردد شناورهای نیمه سنگین و سنگین ، محدودیت تردد کشتی های تجاری و لنج های ماهیگیری انتقال شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن، اتخاذ تمهیدات لازم جهت محدودیت در فعالیت های ساحلی و فراساحل و فعالیت های سکوهای نفتی.

منبع : اقتصادآنلاین |
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین