یارانه بنزین | واریز یارانه بنزین

یارانه بنزین واریز شد؟ | خبر مهم دولت برای واریز یارانه بنزین

۶۰ لیتر سهمیه بنزین آذرماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

یارانه بنزین واریز شد؟ | خبر مهم دولت برای واریز یارانه بنزین
| کد مطلب: ۱۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد

خبرنگار شیرین باقری:حسین‌ حسین‌زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره جزئیات طرح تخصیص یارانه بنزین از خودرو به شخص توضیحاتی ارائه کرد.کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس با توزیع یارانه‌ بنزین انرژی میان همه خانواده‌های ایرانی موافقت کرد. بر این اساس، اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه به دولت مجوز دادند به منظور توسعه عدالت اقتصادی و بهبود توزیع درآمد تا پایان سال اول برنامه هفتم اقدامات لازم برای بهره‌مندی مساوی همه ایرانیان از یارانه‌ حامل‌های انرژی از جمله بنزین را انجام دهد. بر اساس این طرح با تصمیم دولت،‌ یارانه بنزین به جای خودرو به هر کد ملی اختصاص می‌یابد.در عین حال چند روز قبل، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد طی سخنانی با موضوع وضعیت پیش روی حوزه انرژی با اعلام اینکه پیشنهاد «بنزین برای همه» در ستاد هماهنگی اقتصادی متوقف شد، افزود: ما در زمینه سیاست گذاری اصلاح نرخ حامل های انرژی، هزینه زیاد داده ایم اما درس کمتر گرفته ایم.

در نهمین‌ ماه سال ۱۴۰۲، میزان ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز می‌شود. همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا شش ماه بود که به‌ دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌ شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد؛ بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

شرایط واریز یارانه بنزین 

کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس با توزیع یارانه‌های انرژی میان همه خانواده‌های ایرانی موافقت کرد. بر این اساس، اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه به دولت مجوز دادند به منظور توسعه عدالت اقتصادی و بهبود توزیع درآمد تا پایان سال اول برنامه هفتم اقدامات لازم برای بهره‌مندی مساوی همه ایرانیان از یارانه‌ حامل‌های انرژی از جمله بنزین را انجام دهد. بر اساس این طرح با تصمیم دولت،‌ یارانه بنزین به جای خودرو به هر کد ملی اختصاص می‌یابد. در عین حال چند روز قبل، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد طی سخنانی با موضوع وضعیت پیش روی حوزه انرژی با اعلام اینکه پیشنهاد «بنزین برای همه» در ستاد هماهنگی اقتصادی متوقف شد، افزود: ما در زمینه سیاستگذاری اصلاح نرخ حامل‌های انرژی، هزینه زیاد داده‌ایم اما درس کمتر گرفته‌ایم.

مجلس این چراغ سبز را به دولت داد که در طول برنامه هفتم بتواند توزیع بنزین را به صورت عادلانه انجام دهد. چون آن چیزی که در حال حاضر شاهد آن هستیم که نحو توزیع یارانه بنزین واقعا عادلانه نیست چرا که ۵۰ درصد مردم خودرو ندارند اما هزینه حامل‌های انرژی را پرداخت می‌کنند. برای همین، مجلس به دولت اعلام کرد که مجاز است سهمیه سوخت را در قالب کد ملی هر فرد به سرپرستان خانوار بدهد اما این موضوع فعلا یک طرح کلی است و سازوکار اجرایی و جزئیات آن زمانی مشخص می‌شود که وزارت نفت و دولت بخواهند در این مسیر قدم بردارند که در آن زمان قطعا از سمت دولت اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان

    ارسال دیدگاه

    اخبار روز سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت قاب امروز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد اخبار از پلیکان
      پربازدیدترین